• Semper AB/

Gott och festligt behöver inte betyda onyttigt: Nu kommer sommarens nyheter för alla barn

Småfolk lanserades 2010 och har sedan dess blivit populärt hos många svenska barnfamiljer. Produkterna är ekologiska och bär produktlöftet No Junk, vilket betyder att de varken innehåller tillsatt socker, aromer eller konserveringsmedel. Eftersom Semper står bakom satsningen är det en självklarhet att samtliga råvaror är av barnmatskvalitet och att näringsinnehållet är väl avvägt barnens behov.

– Vi är väldigt nöjda med responsen och inte minst för alla tips och idéer vi fått från våra konsumenter. Vi är övertygade om att svenska föräldrar vill ha fler bra alternativ när det är dags för fredagsmys, picknick, kalaspåsar och mellanmål, och att barnen tycker det är kul med Småfolks härliga design och roliga förpackningar, säger Anna Hellström, produktgruppchef på Semper.

Nu kommer för första gången i Sverige fruktbars, havrestänger och smaksatt vatten för barn. Alla med Småfolks produktlöfte No Junk. Konsumenterna hittar dem i butikens barnmatshylla från och med maj.

Sommarens nyheter: Fruity stix- är portionsförpackade bars av ren frukt med smak av banan eller äpple. Oaty stix- är ett gott mellanmål av havre och frukt i två smaker; äpple/svarta vinbär eller äpple/hallon.
Juicy - är fruktjuice och vatten i en tuff och praktiskt sportflaska. Två olika smaker; äpple/druva/svarta vinbär eller äpple/persika/druva.

Läs mer om produkterna på www.smafolk.com

För mer information, vänligen kontakta: Anna Hellström, produktgruppchef Småfolk & Semper ECO mobil: +46 767 23 05 31, e-post: anna.hellstrom@semper.se

Taggar: