• Semper AB/

Semper utökar sitt sortiment av barnmat i bekväma förpackningar - Lanserar den nya produktserien Matdags

Barnfamiljer lever idag ett aktivt liv där föräldrarna efterfrågar produkter som är smidiga att ta med sig hemifrån. Semper har redan idag ett brett sortiment av denna typ av produkter. Nu utökar man sortimentet och lanserar kompletta och välbalanserade maträtter i bekväma förpackningar under namnet Matdags.

- Många småbarnsfamiljer lever ett väldigt aktivt liv vilket ställer nya krav på våra produkter. Att vi nu kan erbjuda även lagad mat i förpackningar som är lätta att ta med och servera ifrån känns därför viktigt och bra, säger Camilla Björk, Informationschef på Semper.

Inledningsvis lanseras Matdags i två populära rätter, Pasta Bolognese och Biff Stroganoff . Rätterna är välbalanserade och innehåller nyttig rapsolja. De går bra att äta både varma och kalla.

Produktnyheter i maj Inom Matdags-sortimentet lanseras två nya produkter: • Pasta Bolognese, från 6 månader (2 x 130g) • Biff Stroganoff, från 6 månader (2 x 130g)

Rätterna finns i butik från vecka 19 och en förpackning innehållande två bägare kostar cirka 21,90 kronor.

Övriga produktnyheter i bekväma förpackningar i maj: • Smoothie, Banan och Blåbär, från 1 år • Fruktbägare, från 8 mån

Bildmaterial Bilder på de nya Matdags-produkterna samt övriga majnyheter finns på Sempers bildbank: http://semper.jms.se/ Logga in med användarnamn: semper.press och lösenord: nyheter2009 Sökvägen är Semper bildbank - Semper Barn - Nyheter maj 2009

För mer information, vänligen kontakta: Camilla Björk, Informationschef Semper Tfn: 08-505 931 26 alt. 0733-323 126 e-post: camilla.bjork@semper.se