Ny verkställande direktör för Edsbyn Senab AB och Senab AB

Anders Dahl har anställts som koncernchef för Edsbyn Senab koncernen från och med 2009-04-01. Han kommer närmast från en befattning som VD för Willa Nordic AB, som tillverkar monteringsfärdiga villor.

Edsbyn Senab AB är moderbolag för AB Edsbyverken och Senab AB. Edsbyverken har ca 230 anställda på fabriken i Edsbyn och levererar Svanenmärkt kontors-inredning via återförsäljare i Sverige och i utlandet. Bl. a tillverkade Edsbyn all kontorsinredning till ÅF:s nya HK i Stockholm samt Aker Kvaerner i Oslo.

Senab har idag 80 anställda på sina kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och har flera uppmärksammade inredningsprojekt på sin meritlista, så som Vestas nya HK i Malmö, ÅF:s nya HK och Volvo Next Face profilkoncept för Volvos återförsäljare worldwide.

Koncernen EdsbynSenab omsatte under 2008 ca 1 miljard.

Lennart Torstensson har bett att få minska sin stora arbetsbelastning något och kommer att koncentrera sina resurser på att som controller förbättra administration och redovisning inom Senab. Anders Dahl kommer därför även att överta VD-ansvaret i Senab AB.

EDSBYN SENAB AB

För mer information kontakta:

Tor Wådell, styrelseordförande 070-667 50 25

Anders Dahl, koncernchef 0707-988 555