• Senab/

Senab etablerar verksamhet i Kina – Första kunderna och ansvarig på plats

Inredningsföretaget Senab etablerar verksamhet i Kina. Chef för verksamheten i Kina blir Catherine Aledal och kontoret ligger i Shanghai. Senab kommer att följa med befintliga europeiska kunder in på den kinesiska marknaden. Dessutom ska bolaget låta producera möbler och annan inredning i Kina huvudsakligen för att skeppa till övriga Asien.

Det nya kontoret har precis öppnat och Senab i Kina har fått förtroendet från de första europeiska kunderna.

– För kunderna har inredningen blivit en allt viktigare del av deras byggande av varumärket. Som en följd av detta vill allt fler av kunderna att vi ska kunna följa med dem in på den allt viktigare kinesiska marknaden, säger Anders Dahl, VD för Senab och fortsätter:

– Här är det extra glädjande att Catherine Aledal kommer leda vår expansion i Kina. Vid sidan av att hon talar flytande mandarin och kantonesiska så har hon erfarenhet av att arbeta med butiksinredning.

Senab ser också möjlighet att tillverka både komponenter och hel inredning i Kina till kunder i Asien. Det kan även bli aktuellt att skeppa kinesisk inredning till Sverige och övriga Europa. Dessutom kan kinesiska kunder erbjudas europeisk inredning.

För ytterligare information kontakta:

Anders Dahl, VD för Senab, mobil 0765-335 099, e-post: anders.dahl@senab.se

Taggar: