Senab Interior möblerar om i norra Sverige

Report this content

– Nu öppnar vi nya kontor och showrooms i Edsbyn, Gävle, Sundsvall och Östersund.

Senab är ett av Nordens ledande företag när det gäller inredning av offentlig miljö med inriktning på kontor samt hotell och restaurang. Nu stärker man sin position i norra Sverige genom att anställa flera etablerade inredningssäljare samt öppna kontor och showroom på nya orter.

Idag gör tekniken det möjligt att arbeta där man själv vill, men det är fort­farande viktigt att ha tillgång till en inspirerande arbetsmiljö på kontoret.

Allt fler företag och organisationer upptäcker att kontorets inredning har stor betydelse både för trivseln och ett kreativt arbetsklimat. Därför blickar Senab Interior norrut och förstärker sin organisation med flera inredningssäljare i norra Sverige. I ett första skede har man knutit ett antal etablerade inrednings­säljare till företaget och dessa kommer att arbeta i Edsbyn, Gävle, Sundsvall och Östersund.

Vi öppnar nya kontor och showrooms

Senab Interior kommer också att öppna nya kontor och showroom i Edsbyn, Gävle, Sundsvall och Östersund. Det ökar tillgängligheten för företagets rikstäckande kunder samtidigt som man lokalt har möjlighet att titta närmare på möbelnyheter och inredning.

Fyra olika verksamhetsområden

Senab Interior är ett svenskt företag som startades 1975 och ingår i koncernen Edsbyn Senab AB. Företaget har ca 125 medarbetare.

Övriga närliggande affärsområden är: Senab Hospitality – helhetslösningar för inredning av hotell & restaurang; Senab Concept – skapar varumärkes­baserade inrednings­koncept; Senab Services – servicelösningar på arbetsplatsen.

Mikael Grundén

COO - Vice VD