Bokslutskommuniké för 2005

Report this content

• Nettoomsättningen uppgick till 62,3 Mkr (42,6 Mkr) för helåret. För fjärde kvartalet uppgick nettoomsättningen till 14,2 Mkr (34,8 Mkr). • Resultat efter skatt uppgick till -10,9 Mkr (-21,2 Mkr) för helåret. För fjärde kvartalet uppgick resultat efter skatt till – 5,0 Mkr (1,1 Mkr). • Resultatet efter skatt per aktie uppgick till -1,66 kr (-3,89 kr) för helåret. För fjärde kvartalet uppgick resultatet efter skatt per aktie till -0,71kr (0,10 kr). VD Bengt Sundlings kommentar ”Både nettoomsättningen och resultatet har förbättrats jämfört med föregående år men volymerna behöver öka ytterliggare för att vi skall nå ett positivt resultat. Aktiviteten i marknaden har tagit fart, samtidigt som priskonkurrensen intensifierats. Leveranserna under fjärde kvartalet är lägre än föregående år. Den låga volymen under kvartal 4 har sin förklaring i att planerade leveranser avsedda för 2005 förskjutits till 2006. Under året har sex nya avtal tecknats varav ett i Norge. Seneas inneliggande orderstock är den största som bolaget någonsin uppvisat och uppgår för närvarande till cirka 175 Mkr."