Experimentet arbetsplatsen — early adopters resonerar om framtidens arbetsstrategi

Report this content

Kanske världens största experiment just nu är våra arbetsplatser. Ska vi jobba på kontoret, på distans eller i hybridform? Och hur ska det gå till praktiskt? De flesta organisationer, oberoende storlek, geografisk placering, privat eller offentligt, funderar just nu på framtidens arbetssätt och kontor. Oavsett vägval behövs en ny arbetsstrategi – men vilka områden behöver diskuteras innan den kan formuleras?

Välkommen på ett webinar den 26 maj kl. 08.30 där early adoptern Spotify resonerar om framtidens arbetsstrategi tillsammans med Stockholms handelshögskolas forskare Lena Lid Falkman och teknikföretaget Senion.

Frågor som diskuteras:

• Mindre kontor för att spara kostnader? Men hur många arbetsplatser ska vi ha? Vad gör vi om alla kommer till kontoret samtidigt?

• Kontorets syfte? Vad ska kontoret ha för funktion och mening? Behöver det ligga där det ligger eller se ut som det gör?

• Arbetssätt och produktivitet? Vilka hjälpmedel behöver medarbetarna, när vissa jobbar på distans, andra på kontoret och några blandar hemarbete med kontorsarbete? Hur vet de att det finns en plats när de kommer till kontoret? Och hur vet de vilka av deras kollegor som är på plats, och var på kontoret de i så fall är?

• Företagskultur? Hur påverkas vår kultur av det nya hybridkontoret där vi sällan ses allihopa samtidigt? Hur stimulerar vi spontana möten och idéer när vi inte ses som förut?

Medverkande: Katarina Berg, CHRO på Spotify, Lena Lid Falkman, ekonomi doktor vid Handelshögskolan i Stockholm, föreläsare och författare, samt Jonas Callmer, VP Product på Senion.

Moderator: Helene Lidström, expert på arbetsplatser och arbetssätt

Tid: 26 maj kl. 08.30

Läs mer och anmäl dig på https://senion.eventreg.se

Webinariet går att ses i efterhand på senion.com.

För mer information vänligen kontakta:

Anton Tyrberg, Markering Manager, Senion,

Mejl: anton.tyrberg@senion.com

Webb: senion.com

Senion startades 2010 och erbjuder den ledande digitala lösningen ”Senion At Work”, som hjälper företag att skapa smartare och mer produktiva kontor. Med en realtidsguide i mobilen kan medarbetare snabbt hitta lediga mötesrum eller kontorsytor, se hur många personer som befinner sig på olika platser på kontoret, hitta en kollega, och mycket mer. Tekniken installeras snabbt på bara några dagar och håller all användarinformation privat.

Läs mer på senion.com.

Taggar: