Sensavis har tecknat avtal med AV Media Skåne

Nu kan AV Media Skåne genom ett avtal ge sina 12 medlemskommuner möjlighet att beställa Sensavis produkt The 3D Classroom för att komplettera undervisningen. Med The 3D Classroom kan läraren, utöver sina egna ord, ta stöd av naturtrogen, interaktiv 3D för att förklara komplexa ämnen och skeenden, vilket gör det lättare för eleverna att ta till sig.

– AV Media Skåne är ett kommunalförbund som ägs av 12 medlemskommuner. En av våra uppgifter är att hitta och utvärdera nya pedagogiska verktyg som bidrar till att eleverna i våra medlemskommuner ges bra förutsättningar att ta till sig ny kunskap och nya färdigheter. The 3D Classroom kan genom interaktivitet och visualiseringar öka både motivationen och inlärningen oss eleverna, det visar också forskningen på 3D-pedagogik tydligt, säger Mikael Lindén, Verksamhetschef på AV Media Skåne.

– Vi är mycket glada över att vara ett av de företag som får leverera pedagogiska 3D-verktyg till AV Media Skåne. Vi arbetar redan med många skolor i regionen och har sett vilken skillnad vårt verktyg gör för alla elever, inte bara de lässtarka och redan intresserade, säger Fredrik Olofsson, VD på Sensavis.

Fredrik Olofsson, VD Sensavis, fredrik.olofsson@sensavis.com, 0703 74 34 79

Anders Bylund Försäljning/Upphandling AV Media Skåne, anders.bylund@avmediaskane.se 0451-38 85 89

Helene Ruda, marknads- och kommunikationschef Sensavis AB, Helene.ruda@sensavis.com, 070-311 75 60

Om Sensavis

Sensavis har sedan 2009 utvecklat marknadsledande, kvalitativa och fullt interaktiva 3D visualiseringar. I september 2013 lanserade Sensavis den första versionen av The 3D Classroom, en mjukvara för alla skolor och studenter i alla åldrar. Syftet är att stötta pedagogen i arbetet att öka inlärningen i klassrummen. The 3D Classroom sätter pedagogen i centrum, oavsett om det handlar om fotosyntesen, människokroppen, kemi, matematik, geografi, teknik eller fysik. Sensavis levererar ett verktyg som gör komplexa och abstrakta områden lätta att förstå. Sensavis är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm.

Taggar: