Sense Communications noteras på Oslo Bors

Sense Communications noteras på Oslo Børs Styrelsen för Oslo Børs har beslutat att tillåta noteringen av Sense Communications International ASA på den officiella huvudlistan. Oslo Børs har givit Sense Communications International ASA dispens enligt de norska börsföreskrifternas § 2-1 tredje stycket om att företag skall ha existerat och bedrivit verksamhet i minst 3 år med krav på positivt rörelseresultat för minst ett av de tre senaste åren. Börsstyrelsen tog samtidigt beslut om att notera fristående teckningsrätter i Sense Communications International ASA. Detta förutsätter att man uppnår en spridning motsvarande ett minimum av 100 börsposter som inte har anknytning till företaget enligt § 2-3 samt att aktierna i bolaget noteras senast vid samma tidpunkt. Börsstyrelsen har även beslutat att notera ett konvertibelt obligationslån i Sense Communications International ASA. Även detta förutsätter att bolagets aktier noteras vid samma tid. Om Sense Sense har under innevarande år etablerat sig som Nordens största virtuella mobiloperatör, med över 260 000 mobiltele- och internetkunder. Företaget är i dag verksamt i Norge och Sverige och lanseras inom kort också i Danmark. När Sense i april etablerade sin mobilverksamhet i Sverige var det som den första nya mobiloperatören på sju år. Företaget är noterat på Oslo Börs, med första noteringsdag den 22:a December 2000. Se också www.sense.com. För ytterligare information, vänligen kontakta Detlef Stübe VD Sense Communications AB Mobil: + 46 (0)701-701 701 e-post: detlef.stube@sense.com Nadir Nalbant Koncernchef Sense International AS Mobil: + 47 997 00 997 e-post: nn@sense.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00210/bit0002.pdf