Sense får ny VD i Sverige

Sense får ny VD i Sverige Suzana S. Drakulic har utsetts till ny VD för Sense Communications AB, Sveriges första virtuella mobiloperatör. Suzana S. Drakulic är 30 år gammal och har sedan i april ingått i Sense Communications Internationals ledningsgrupp med ansvar för uppbyggnaden av Sense kundservice på koncernnivå. Dessförinnan arbetade hon under fem år för Telenordia, också där med ansvar för kundrelationer. - Förståelse för vad mobilanvändarna efterfrågar, inte bara i morgon utan också i dag, är en av de viktigaste framgångsfaktorerna på marknaden för mobiloperatörer. Mot bakgrund av det är utnämningen av Suzana, med sina tidigare erfarenheter, ett viktigt led i vår ambition att stärka Sense position som den ledande virtuella mobiloperatören i Sverige, förklarar Nadir Nalbant, koncernchef för Sense Communications International ASA. - Jag tar vid i en oerhört spännande period på den svenska mobilmarknaden, med starkt ökad konkurrens och mobilanvändare som ställer allt högre individuella krav. Det är ett scenario som bekräftar Sense affärsstrategi och skapar en mängd möjligheter för oss, kommenterar Suzana S. Drakulic. Suzana S. Drakulic efterträder Detlef Stübe, som varit tillförordnad VD i Sverige och nu återgår till ansvaret för Sense internationella etableringar. Högupplösta bilder på Suzana S. Drakulic finns att hämta på; http://www.sensewave.no/Pages/p1247.html Om Sense Sense har under innevarande år etablerat sig som Nordens största virtuella mobiloperatör, med över 260 000 mobiltele- och internetkunder. Företaget är i dag verksamt i Norge och Sverige och lanseras inom kort också i Danmark. När Sense i april 2000 etablerade sin mobilverksamhet i Sverige var det som den första nya mobiloperatören på sju år. Företaget är noterat på Oslo Börs. Se också www.sense.com. För ytterligare information, vänligen kontakta Suzana S. Drakulic VD Sense Communications AB Tel: 08-21 16 91 Mobil: 0701-700 900 e-post: suzana.drakulic@sense.com Nadir Nalbant Koncernchef Sense Communications International ASA Mobil: +47 997 00 997 e-post: nn@sense.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00010/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT00010/bit0002.pdf