Sense har tillgång till nät i Danmark

Report this content

Sense har tillgång till nät i Danmark. SONOFON och Sense Communications har idag ingått ett tjänsteleverantöravtal som innebär att Sense Communications kommer att erbjuda tjänster i Danmark via SONOFONs nät. Detta avtal ger Sense Communications tillgång till den danska mobilmarknaden, med över 3 miljoner abonnenter. Den danska marknaden för mobiltelefoni är den av de nordiska marknaderna där teleliberaliseringen har kommit längst, vilket ger stora möjligheter för innovativ tjänsteutveckling. Som ett av två landstäckande operatörnät i Danmark är SONOFONs nät långt teknologiskt utvecklat, bl a i förhållande till höghastighets dataöverföring. -Avtalet med SONOFON är ett viktigt steg på vägen för att realisera vår nordiska strategi, säger Sense Communications koncernchef, Nadir Nalbant. Genom att lansera Sense-konceptet i Danmark har vi nu möjlighet att fortsätta tillväxten som vi har upplevt i Sverige och Norge. Även om det redan finns flera aktörer på den danska marknaden, är jag övertygad om att Sense kommer ta en stark position i Danmark både genom marknadsföring och genom unika tjänstekoncept. SONOFON är också nöjda med avtalet. "Vi anser att Sense har en bra affärsmodell och vi har sedan tidigare generellt goda erfarenheter av Service Providers. Därför har vi stora förväntningar på samarbetet med Sense på den danska marknaden, säger VD för SONOFON, Ulrik Bülow. Sense Communications har inom loppet av få månader etablerat sig som den största virituella operatören i Norge och Sverige. Sense har över 100 000 mobilkunder och företaget hade marknadens näst högsta kundtillväxt i Norge under första halvåret. Under samma period har företaget fått ett starkt fotfäste på den svenska marknaden genom ett tjänsteleverantöravtal med Telia. I Norge levererar Sense Communications sina mobiltjänster genom Telenors nät. För närmare upplysning kontakta: Nadir Nalbant, koncernchef Sense Communications International AS Mobil + 47 997 00 997, e-mail: nadir.nalbant@sense.com Detlef Stübe, VD Sense Communications AB i Sverige Mobil + 46 701 701 701 e-mail: detlef.stube@sense.com Karin Skjödt Larsen, informationschef SONOFON Tel: + 45 72 12 60 36 e-mail: ksl@sonofon.dk Hemsida: www.sense.com Om Sense Sense har på kort tid etablerat sig som ett nytt alternativ på den svenska mobilmarknaden och har i dag över 200 000 mobiltele- och Internetkunder i Norden. I april i år lanserade Sense sin GSM-tjänst i Sverige och blev det första nya alternativet på sju år på den svenska mobilmarknaden. Företaget är Nordens största virituella mobiloperatör och en av de ledande aktörerna inom gratis Internet. Företaget planerar en börsintroduktion under hösten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/12/20000912BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/12/20000912BIT00340/bit0002.pdf