Sensidose tidigarelägger publiceringen av delårsrapporten januari – mars 2023 till den 5 maj 2023 till följd av offentliga uppköpserbjudanden på Sensidose

Sensidose Aktiebolag (publ) (”Sensidose eller ”Bolaget”) har beslutat att tidigarelägga delårsrapporten för januari – mars 2023. Nytt rapportdatum är fredagen den 5 maj 2023. Tidigare meddelat rapportdatum var den 31 maj 2023.

Beslutet att tidigarelägga delårsrapporten är en följd de offentliga uppköpserbjudandena som lämnats av Navamedic ASA (”Navamedic”) och EQL Pharma AB (publ) (”EQL Pharma”) avseende samtliga aktier och teckningsoptioner av serie TO 1 i Sensidose.

Syftet med att tidigarelägga delårsrapporten är att förse aktieägarna i Sensidose med relevant och aktuell information om Bolagets finansiella ställning i god tid innan acceptperioderna löper ut. Acceptperioden avseende Navamedics erbjudande löper till och med den 15 maj 2023 och acceptperioden avseende EQL Pharmas erbjudande löper till och med den 16 maj 2023.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 maj 2023 kl. 11:40 CEST.