• Sensor Alarm/

Styrelsen för Sensor Alarm Norden AB utvärderar strategiska alternativ för att maximera aktieägarvärde

Sensor Alarm Norden AB kommer att fortsätta utvärdera strategiska alternativ för verksamheten vilket kan omfatta försäljning, sammanslagning eller omvänt förvärv av annat bolag

Efter att Norrlands Online oväntat, timmar innan Sensor Alarms bolagsstämma, klev ur det omvända förvärv man diskuterat fram, har styrelsen för Sensor Alarm diskuterat alternativa vägar för bolagets framtid.  Syftet är att maximera aktieägarvärde för bolagets ägare vilket kan omfatta försäljning, sammanslagning eller omvänt förvärv av annat bolag. Styrelsen kommer att fortsätta utvärdera strategiska alternativ för verksamheten och möjligheter att realisera vilande värden i Sensor Alarm för att säkra bolagets fortlevnad. I detta arbete ingår även att säkerställa att bolaget får en ny VD då Jonas Liedberg slutade den 30/8 varpå nuvarande VD för Norrlands online skulle tillträda, vilket inte skedde.

Styrelsen har inte fastställt någon slutgiltigt tidsplan för detta och kan inte garantera några resultat eller utfall av olika strategiska alternativ. Med förbehåll för sin löpande informationsskyldighet enligt tillämpliga lagar och regler, kommer Sensor Alarm inte att göra några ytterligare tillkännagivanden om utvärdering av strategiska alternativ såvida, och till dess att, slutgiltiga beslut fattas av Bolagets styrelse.

”Det är en trist situation som Sensor Alarm hamnat i och lösningen vi arbetade fram hade varit bra för bolaget och aktieägarna. Nu får vi ta nya tag, Sensor Alarm har i princip ett positivt kassaflöde men brottas med gamla skulder som behöver regleras. Bolaget har dessutom en mycket väl utvecklaf plattform, bra produkt och en fin kundstock så det skulle förvåna mig om ingen var intresserad av det Sensor Alarm kan erbjuda”, säger Roberth Risberg Styrelseledamot.

Roberth Risberg, Styrelseledamot
E-post: info@sensoralarm.se

Denna information är sådan som Sensor Alarm är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-09-02 09:00 CET.

Martin Norsebäck, Styrelseledamot
E-post: info@sensoralarm.se

Sensor Alarm är ett snabbt växande bolag som erbjuder smarta hemlarmslösningar. Med ny teknik förändrar vi larmmarknaden och tillgängliggör hemlarm för alla människor på ett tryggt, enkelt och prisvärt sätt.