DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN JANUARI-SEPTEMBER

· Prognos för helårsresultatet höjs från 12,5 Mkr till 14 Mkr

· Nettoomsättningen för perioden uppgick till 21 Mkr

(bolaget omsatte för helåret 2004 16,1 Mkr).

· Resultat före skatt uppgick till 11,9 Mkr för perioden

(bolaget redovisade för helåret 2004 en förlust om 0,6 Mkr)

· Bolaget börsnoteras den 25 november 2005 på listan NGM Equity

(All jämförelseinformation avser bolaget med sin tidigare verksamhet Interactive som avyttrades i december 2004.)

– Försäljningen utvecklas positivt och våra rättigheter utvecklas starkt. Vi ser fram mot att den 25 november bli börsnoterade på på NGM:s Equitylista. Paradox Entertainment har nu nått en sådan mognadsnivå att en börsnotering är ett naturligt steg. Vi vill få en ökad exponering på kapitalmarknaden och på detta sätt få möjlighet att vid behov stärka bolagets finansiella resurser, öka flexibiliteten samt framförallt höja beredskapen för att i framtiden förvärva fler attraktiva rättigheter, säger bolagets styrelseordförande Peter Sederowsky.

Prognosen för helåret om 22,8 Mkr i omsättning justeras nu upp till 25 Mkr och rörelseresultatet justeras nu upp till ca 14 Mkr. Förutsättningen för detta är att den amerikanska valutan stannar på nuvarande nivå.

Under senare delen av perioden har Paradox Entertainment slutit ett globalt, mångårigt licensavtal med THQ om att utveckla interaktiva spel baserade på Conans värld. Avtalet täcker alla nuvarande och nästa generations videospelsystem, inklusive Xbox 360 och PlayStation 3, samt PC, wireless och handdatorer. Utvecklingsarbetet börjar omedelbart.

– THQ-avtalet är av stor magnitud. Vi beräknar att intäkterna från detta enda avtal kommer att överstiga samtliga våra tidigare inkomster från Conan, säger Peter Sederowsky.

– THQ har betalat ett förskott och förbundit sig att betala ytterligare förskott när nästa Conanfilm börjar spelas in. Vi räknar med intäkter från själva spelen från och med 2007, säger Fredrik Malmberg, Head of Licensing & Creative Affairs.

Delårsrapporten finns att läsa i sin helhet på www.paradox-entertainment.com.

För ytterligare information:

Peter Sederowsky, Styrelseordförande

Tel: +1 (323) 655-1703, Mob: +1 (310) 409-6948

E-post: peter.sederowsky@paradox-entertainment.com

Joakim Zetterberg, Communications/Investor Relations

Tel: +1 (323) 655-1708, Mob: +1 (310) 623-2918

E-post: joakim.zetterberg@paradox-entertainment.com

Paradox Entertainment AB

Paradox Entertainment AB äger, utvecklar och licensierar över 100 främst karaktärsbaserade varumärken. Två av de största och viktigaste är Conan och Mutant Chronicles. Varumärkena exploateras i form av filmer, tv-program, böcker, serietidningar, datorspel, internet/mobilspel, leksaker med mera. Verksamheten drivs främst genom Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på Nordic OTC till och med den 24 november 2005. Från och med den 25 november handlas aktien på NGM:s Equitylista (PDXE, SE0000598054).

(För fullständig rapport se bifogad fil)