PARADOX ENTERTAINMENT OCH THQ SLUTER AVTAL OM VIDEOSPEL I CONANS VÄRLD

Paradox Entertainment har slutit ett globalt, mångårigt licensavtal med THQ om att utveckla interaktiva spel baserade på Conans värld. Avtalet täcker utveckling för alla nuvarande och nästa generations videospelsystem, samt för PC, wireless och handdatorer.

- THQ:s tidigare stora framgångar med välkända, inlicensierade varumärken garanterar att de nya spelen kommer ge spelarna en upplevelse värdig en legendarisk karaktär som Conan. Att utveckla spel för nästa generations videospelsystem är en mycket stor satsning och vi är glada att få arbeta med ett av de starkaste bolagen i spelindustrin, säger Fredrik Malmberg, Head of Licensing & Creative Affairs på Paradox Entertainment.

- När vi kombinerar nästa generations videospelteknologi och Conans fantastiska och episka värld kommer vi att skriva ett nytt kapitel i Conans rika historia. Avtalet ger ett starkt tillskott till vårt videospelsutbud och kommer att ge Conan-fans över hela världen timtal med spänning och underhållning, säger Germaine Gioia, vice president of Licensing på THQ.

Berättelserna om Conan skrevs på 30-talet av Robert E. Howard, och har varit mycket framgångsrika i över 70 år. Över 12 miljoner Conan-böcker har sålts över hela världen och Conan är en av de största fantasykaraktärerna i serietidningsform. Conan relanseras nu i alla media över hela världen.

För ytterligare information:

Peter Sederowsky, Styrelseordförande, Paradox Entertainment

tfn: +1 (323) 655-1703, mob: +1 (310) 409-6948

e-post: peter.sederowsky@paradox-entertainment.com

Joakim Zetterberg, Communications/Investor Relations, Paradox Entertainment

tfn: +1 (323) 655-1708, mob: +1 (310) 623-2918

e-post: joakim.zetterberg@paradox-entertainment.com

Tom Stratton, Media Relations, THQ

tfn: +1 (818) 871-8503

e-post: tstratton@thq.com

Julie MacMedan, Investor Relations, THQ

tfn: +1 (818) 871-5095

e-post: jmacmedan@thq.com

Paradox Entertainment AB

Paradox Entertainment AB äger, utvecklar och licensierar över 100 främst karaktärsbaserade varumärken. Två av de största och viktigaste är Conan och Mutant Chronicles. Varumärkena exploateras i form av filmer, tv-program, böcker, serietidningar, datorspel, internet/mobilspel, leksaker med mera. Verksamheten drivs främst genom Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på Nordic OTC (PDXE OTC, SE0000598054). Mer information om bolaget finns på www.paradox-entertainment.com.

THQ

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) är en av världens ledande utvecklare av interaktiv underhållning. Bolaget utvecklar sina produkter för alla populära videospelssystem, persondatorer och trådlösa enheter. THQ:s huvudkontor ligger i Los Angeles, lokalkontor finns i USA, Storbritannien, Österrike, Frankrike, Tyskland, Holland, Spanien, Korea och Australien. Mer information om THQ och bolagets produkter finns på www.thq.com och www.thqwireless.com.