Order från Frankrike värd 6,8 mkr

Sensys Gatso Group, en globalt ledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar, har erhållit ytterligare en order från Frankrike, värd EUR 728,000, motsvarande 6,8 MSEK.

Ordern som avser fordonsbaserade system för hastighetsövervakning planeras att levereras under innevarande år. Sensys Gatso Group började att leverera fordonsbaserade hastighetsövervakningssystem till Frankrike 2013. Dessa system har visat sig vara en effektiv metod att minska antalet trafikolycksfall med dödlig utgång.

“Jag är väldigt glad över den här ordern som följer på vår kunds stora framgång med fordonsbaserad hastighetsövervakning i Frankrike. Denna del av portföljen har en strategisk potential framöver då den tar oss från vägen in i fordonen” säger Göran Löfqvist, Executive Vice President på Sensys Gatso Group AB.

Sensys Gatso Group AB är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 15:00 den 11 september 2015.

Torbjörn Sandberg, VD
Mobil: 076-843 43 76
E-post: torbjorn.sandberg@sensys.se

Sensys Gatso Group är den ledande leverantören av systemlösningar för trafiksäkerhet inom det s.k. ATK-området (automatisk trafiksäkerhetskontroll). Sensys Gatso har dotterbolag i Australien, Tyskland, Holland, Sverige, och USA, samt filial i Förenade arabemiraten. Sensys Gatso-koncernens aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. Gruppen har 200 anställda och är resultatet av en sammanslagning av Sensys Traffic AB och Gatso Beheer BV efter Sensys Traffics förvärv av Gatso Beheer. Sensys Traffic hade en omsättning på SEK 160,6 Mkr under 2014 och Gatso Beheer hade proformaomsättning på SEK 275,5 Mkr under räkenskapsåret som slutar 30 sep 2014.

För mer information se www.sensysgatso.com

Citat

Göran Löfqvist, Executive Vice President