Sensys Gatso erhåller order för uppgradering av teknik till ett befintligt TRaaS-kontrakt värd 6,4 miljoner kronor

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso Australia erhållit en order som ökar värdet på ett befintligt Trafikövervakning som tjänst-kontrakt (TRaaS) med 1 miljon AUD, motsvarande 6,4 miljoner kronor under de kommande två åren. Denna order erhölls för uppgradering av trafiksäkerhetssystem åt regeringen i det australiska huvudstadsterritoriet ACT. Som ett resultat av denna order kommer de befintliga TRaaS-underhållstjänsterna som tillhandahålls till ACT-regeringen att öka till ett totalt kontraktsvärde för tjänster om 1,45 miljoner AUD, vilket motsvarar 9,3 miljoner kronor under de kommande två åren.

Denna order under det befintliga TRaaS-kontraktet för fasta kamerasystem möjliggör uppgradering av befintliga system till T-seriens teknologiplattform. De uppgraderade systemen förväntas vara utplacerade i slutet av 2020.

Sensys Gatso Australias VD Enzo Dri kommenterar: "Genom uppgraderingen av de befintliga systemen till T-seriens teknologiplattform så optimerar ACT-regeringen sin förmåga att avskräcka hastighetsöverträdelser och förbättra säkerheten på vägnätet i territoriet. De TRaaS-tjänster som Sensys Gatso Australia tillhandahåller territoriet gör det möjligt för ACT-regeringen att fortsätta övervakning med en hög tillgänglighetslösning.”

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 15 juli, 2020 kl. 9.55.

Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen har 252 anställda.