Sensys Gatso erhåller order från Uruguay, värd 9 miljoner kronor

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso LATAM erhållit en order från CIEMSA, vår partner i Uruguay, på leverans och support av trafikövervakningssystem. Denna order är en del av det nationella projektet för trafiksäkerhet i Uruguay som främjas av Corporacion Vial de Uruguay.

Ministeriet för Transport och Offentliga arbeten och National Corporation for Development of Uruguay har tilldelat ett koncessionskontrakt till den lokala operatören, Ciemsa, som inkluderar leverans, implementering, drift och underhåll av ett elektroniskt detektionssystem för trafik i det nationella vägnätet. Sensys Gatso LATAM kommer att leverera trafikövervakningssystem till Ciemsa.

Programmet förväntas vara installerat och i drift under tredje kvartalet 2023, med leverans från Sensys Gatso till sin partner under fjärde kvartalet 2022.

Sensys Gatso har etablerat Sensys Gatso LATAM för att ta sig in på de olika marknaderna i LATAM-regionen. Denna första order i Uruguay är resultatet av de ökade försäljningsaktiviteterna i denna strategiska region. Uruguay representerar en av de mest attraktiva marknaderna för trafikövervakningslösningar i regionen.

Sensys Gatsos beprövade teknik tillhandahåller ett tillförlitligt system för att mäta och övervaka hastighet. Hastighetsövervakning påverkar i hög grad körbeteendet och har en direkt inverkan på trafiksäkerheten.

"Denna nya order i regionen representerar ett steg framåt för Sensys Gatso i LATAM-regionen. Uruguay tar en ledande roll inom trafiksäkerhet och Sensys Gatso är fullt engagerad i att stödja det ledarskapet”, säger Alvaro Nogueroles, Managing Director Sensys Gatso LATAM.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 28 september, 2022 kl. 15.45.

Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Costa Rica, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Koncernen har 263 anställda. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.