Sensys Gatso får en order från Kroatien värd 8,9 miljoner kronor

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har fått en order från sin lokala partner Meditronik i Kroatien, för leverans och underhåll av trafiksäkerhetskameror till det kroatiska inrikesministeriet. Kontraktet mellan Meditronik och inrikesministeriet skrevs idag. Ordern till Sensys Gatso är värd 8,9 miljoner kronor.

Systemen är baserade på T-seriens plattform och kommer att levereras under 2019. Serviceavtalet löper över 6 år. Systemen kommer att användas för att övervaka hastigheten främst på statliga och kommunala vägar.

"Sensys Gatso och vår partner har redan en stark position i Kroatien som den största leverantören av trafiksäkerhetskameror. Detta kontrakt stärker ytterligare positionen som största leverantör av trafiksäkerhetssystem på marknaden. Vi är glada att vi kan bidra till att förbättra trafiksäkerheten i Kroatien", säger Stefan Svenningsson, Senior Sales Manager, Sensys Gatso.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 28 december 2018 kl. 16.20.

För mer information kontakta:
Ivo Mönnink, VD
Sensys Gatso Group AB
E-post: investors@sensysgatso.com

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen har 167 anställda.

För mer information, besök www.sensysgatso.com