Sensys Gatso skriver kontrakt för trafiksäkerhet i Finland

Report this content

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, och Oulun Energia Urakointi Oy har skrivit ett treårigt kontrakt för leverans av trafiksäkerhetskameror. Kontraktet bedöms vara värt upp till 30 mkr.

Sensys Gatso vann i mars 2018, tillsammans med sin partner Oulun Energia Urakointi Oy, upphandlingen att bli leverantör för hastighets- och rödljuskameror i Finland. Ingen överklagan inkom mot upphandlingen varvid Sensys Gatso nu har signerat kontrakt för både mätsystem och mätskåp.

Det finns inga köpförpliktelser i kontraktet men kontraktsvärdet för Sensys Gatsos del beräknas bli ca 30 miljoner kronor under 3 år, med möjlighet till förlängning av kontraktet med ytterligare 1 + 1 år.

"Kontraktet stärker vår marknadsposition och ger oss en solid plattform för att ytterligare expandera vår verksamhet i Skandinavien", säger Helena Claesson, platschef på Sensys Gatso Sweden.

Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 maj 2018, kl 09.00.

För mer information kontakta:
VD Ivo Mönnink
Sensys Gatso Group AB
E-post: investors@sensysgatso.com

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen har 167 anställda.

För mer information, besök www.sensysgatso.com