Sensys Gatso utser ny VP System Sales

Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har utsett Joris Lampe som VP System Sales.

"Vi välkomnar Joris Lampe till Sensys Gatso. Med Joris internationella kommersiella erfarenhet av försäljning av tekniska lösningar har vi funnit en stark medarbetare för att leda Sensys Gatso in i nästa fas. Joris har 20 års erfarenhet och en meritlista av ökande försäljning och lönsamhet hos Lucent Technologies, Nedap och Itron”, säger Ivo Mönnink, VD för Sensys Gatso Group AB.

"Jag är väldigt glad att börja på Sensys Gatso i rollen som VP System Sales. Rollen kombinerar flera områden som jag verkligen uppskattar: bland annat att ansvara för internationell försäljning i en teknologisk dynamisk miljö. Jag ser fram emot att börja, och att lära känna våra kunder och kollegor. Mitt fokusområde kommer att vara ökad försäljning och lönsamhet”, säger Joris Lampe, inkommande VP System Sales på Sensys Gatso.

Joris Lampe börjar på Sensys Gatso den 1 november 2017.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2017 kl. 11.55.

Niki Gatsonides, CFO

M +31 622 775 900
E investors@sensysgatso.com

Sensys Gatso Group AB är världsledande inom trafiksäkerhetslösningar för länder, städer och åkeriägare. Sensys Gatso Group har dotterbolag i Australien, Tyskland, Nederländerna, Sverige och USA, samt en filial i Förenade Arabemiraten. Sensys Gatso Groups aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Koncernen har 169 anställda.