Sensys och Saferoad Polska skriver exklusivt distributörsavtal för Polen

SENSYS Traffic AB (publ) och Saferoad Polska Sp. z.o.o. har skrivit ett exklusivt avtal för försäljning och distribution av Sensys system för trafiksäkerhet i Polen.

Polen satsar på infrastruktur och trafiksäkerhet. Den polska regeringen har kontrakterat över 1 200 km nationell väg och har vidtagit en rad åtgärder för att förbättra trafiksäkerheten, både genom bättre vägstandard och satsningar på att förändra trafikbeteendet. Sensys och Saferoad Polska bedömer att marknaden för system för hastighets- och rödljusövervakning kommer att växa i Polen.

”Saferoad Polska har en god position på den polska marknaden och vi är mycket glada att vi nu ingår i ett strategiskt samarbete för att utveckla affärerna i Polen”, säger Johan Frilund, VD för Sensys Traffic AB.

”I och med att Sensys är teknikledare inom hastighets- och rödljusövervakning, innebär det här avtalet att vi kunnat förstärka vårt erbjudande till de polska myndigheterna”, säger Piotr Chojnacki, VD för Saferoad Polska Sp. z.o.o.

Saferoad Polska ingår i norska SafeRoad Group som ägs av Nordic Capital. Med 1 600 anställda i tio länder och en omsättning 2009 på 330 MEUR är SafeRoad en ledande leverantör av produkter och lösningar för trafiksäkerhet. Koncernens tre största affärsområden är infrastruktur, skyltar och vägmarkeringar.

Johan Frilund, VD Sensys, mobil: 073-274 28 23
E-post: