Zitac och SentinelOne ingår partnerskap för att öka kundernas it-säkerhet

Report this content

Genom partnerskapet med SentinelOne kan Zitac nu erbjuda sina kunder avancerade säkerhetslösningar som skyddar och övervakar enheter genom att upptäcka, förebygga, lösa hot och förebygga attacker, och SentinelOne får en partner med stark spetskompetens inom it.

Pressmeddelande den 1 juli 2019

Hans Grapenmyr regionsansvarig Norden och Baltikum SentinelOne

”Vi på Zitac vill alltid skapa långsiktiga relationer till våra kunder, genom att erbjuda den bästa supporten och vara bäst på det vi gör. Vi kallar det Technical Excellence. SentinelOne har samma syn på sin verksamhet”, säger Peter Andersson, nyckelkundsansvarig för it-säkerhet på Zitac. ”Vi valde SentinelOne med omsorg, eftersom vi är noga med att välja leverantörer som delar våra värderingar. De har hög kompetens, hög tillgänglighet och ett starkt lokalt team i Nils von Greyerz, teknisk chef och Hans Grapenmyr, regionansvarig. De och företaget är leverantörer som verkligen vill och kan it-säkerhet.” Kort sagt är SentinelOne helt enkelt den bästa partner vi kunde se på marknaden.

”Många av de traditionella antivirus- och endpoint-lösningarna klarar inte av sina uppgifter idag. Det sker fler och fler riktade attacker som långtifrån alla kunder är medvetna om. Vi arbetar mycket med att informera kunderna om de nya hoten och samtidigt förklara varför de traditionella antiviruslösningarna inte hanterar den nya typen av attacker, där varje dator måste skyddas på ett helt nytt sätt ”, säger Peter Andersson.

“Med Zitac i vårt partnerprogram på den svenska marknaden har vi fått en partner som är lika oss i värderingar och attityder till it-säkerhet. De kan erbjuda precis den tekniska spetskompetens som vi önskar. Vår ambition är inte att ha många återförsäljare utan istället identifiera starka partners, de som passar bäst ihop med vårt DNA, och de önskemålen uppfyller Zitac med råge”, säger Hans Grapenmyr, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum.

Om Zitac

Zitac är ett heltäckande svenskt it-företag med spetskompetens inom bland annat it-säkerhet, it-infrastruktur, it-automation och it-lifecycle management. Kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor. Zitac grundades 2003 och har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Helsingborg. Företaget har ca 50 anställda. Läs mer på www.zitac.se

Om SentinelOne

SentinelOne levererar autonomt ändpunktsskydd genom en enda agent som automatiskt förhindrar, detekterar och spårar alla attacker oberoende var ifrån de kommer. S1-plattformen är konstruerad så den är extremt enkel att använda och sparar tid för kunder genom att tillämpa AI som automatiskt eliminerar hot i realtid både lokalt och i molnet och är den enda lösningen som ger fullständig synlighet över nätverk direkt från slutpunkten. För mer information besök sentinelone.com eller följ oss på @SentinelOne, LinkedIn eller Facebook.

För mer information kontakta:

Zitac

Peter Andersson, Key Account Manager, it-security. 031 350 22 07. peter.andersson@zitac.se

SentinelOne via presskontakt Susan Rose 073 300 3010, susan@susanrose.se

Bilder för fri nyttjanderätt på Hans Grapenmyr, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum

Taggar:

Snabbfakta

Många av de traditionella antivirus- och endpoint-lösningarna klarar inte av sina uppgifter idag. SentinelOnes svar på den nya hotbilden är One, en tjänst i form av en lokalt installerad agent, som skapar ett SOC (Security Operations Center) på varje enskild dator och som kan upptäcka såväl kända som ännu okända hot.

SentinelOne helt enkelt den bästa partner vi kunde se på marknaden.
Peter Andersson, nyckelkundsansvarig för it-säkerhet på Zitac
Peter Andersson, nyckelkundsansvarig för it-säkerhet på Zitac