Sentor en av Sveriges bästa arbetsgivare - igen!

Det är när medarbetarna själva får betygsätta sin arbetsgivare som Sentor återigen tar en plats på topplistan bland Sveriges bästa arbetsgivare. I år har Sentor placerat sig på plats nummer 8 med nästan identiskt antal poäng som i fjol då Sentor knep plats nummer 2 på listan.

Detta visar Universums och Metrojobbs årliga undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare, där medarbetarna bedömer sin nuvarande arbetsgivare utifrån de tre faktorerna intern identitet, nöjdhet och lojalitet. Poängen vägs sedan samman och de med flest poäng placerar sig högst upp i listan.

- På Sentor ser vi personalen som vår främsta tillgång och vi försöker år efter år hitta sätt för att hålla personalen inspirerad via utmanade arbetsuppgifter och roliga aktiviteter. Utnämningen visar att vi är på rätt väg och har en företagskultur som uppskattas bland personalen, säger Anders Söderström, vd på Sentor.

Universums Sveriges Bästa Arbetsgivare 2015 är Sveriges största undersökning på området och i år har 35 000 anställda bedömt sina arbetsgivare.

- Aldrig förr har organisationer varit så beroende av att ha rätt medarbetare. Detta ställer höga krav på arbetsgivare, både när det kommer till att attrahera och rekrytera nya talanger men även när det gäller att behålla medarbetare och skapa engagemang. Nöjda och motiverade medarbetare bidrar inte bara till organisationens framgång genom att prestera på topp utan är också viktiga ambassadörer för att rekrytera nya talanger, säger Petter Nylander, vd på Universum.

Här kan ni hitta information om undersökningen!

Är du intresserad av att söka jobb hos Sentor? Läs mer här!

Citat

- På Sentor ser vi personalen som vår främsta tillgång och vi försöker år efter år hitta sätt för att hålla personalen inspirerad via utmanade arbetsuppgifter och roliga aktiviteter. Utnämningen visar att vi är på rätt väg och har en företagskultur som uppskattas bland personalen.
Anders Söderström, vd på Sentor