Thomas Rakar utnämns till ny Sales Director på Sentor

Svenska cybersäkerhetsföretaget Sentor har rekryterat Thomas Rakar som ny Sales Director med start den 8 mars. Thomas har lång erfarenhet av komplex försäljning inom B2B och kommer närmast från Tele2 där han har innehaft rollen som Senior Sales Manager.

Sentor är ett ledande svenskt cybersäkerhetsföretag som hjälper företag att skydda sin information och minska sina risker. Den pågående pandemin har ökat företagens digitaliseringstakt och cybersäkerhet är nu en fråga som tar sig allt högre upp på ledningens agenda. För att möta en ökad efterfrågan från kunder i Norden förstärker nu Sentor sin säljorganisation med Thomas Rakar, som tillträder som Sales Director från och med den 8 mars.

- Under många år har säkerhet setts som en IT-fråga, men efter ett 2020 där många svenska verksamheter har drabbats hårt av cyberattacker, ser vi på Sentor en förflyttning i att managera affärskritiska risker från IT till ledningen. För att möta denna nya målgrupp stärker vi därför upp vårt säljteam med den mycket erfarne Thomas Rakar, som vi vet kommer kunna bidra med sin kunskap, erfarenhet och inte minst ledarskap i komplexa affärsfrågor, säger Åse Holmberg, vd på Sentor.

Thomas kommer närmast från Tele2 där han senast hade rollen som försäljningsansvarig för södra Sverige. Han har arbetat i över 20 år inom sälj- och affärsutveckling inom IT- och telekomsektorn och ser nu fram emot sin nya utmaning.

- När det är så tydligt att IT-säkerhet blivit en strategisk fråga så är det med stor entusiasm jag tar chansen att få bidra till säljkulturen på Sentor, som med skickliga medarbetare och en hög trivsel på arbetsplatsen lyckats bygga upp något väldigt unikt. Nordiska organisationer måste få fortsätta sin digitala resa med en stark tillit vilket Sentors team har möjliggjort i många år, säger Thomas Rakar.

Tomas Wahlstedt
tomas.wahlstedt@sentor.se

Om Sentor

Sentor är ett ledande cybersäkerhetsföretag som möjliggör för organisationer att existera i en digitalt uppkopplad värld. Vi kombinerar spetskompetens, innovativ säkerhetsteknik och threat intelligence i syfte att hjälpa organisationer att bekämpa cyberkriminalitet, skydda data och minimera säkerhetsrisker.