Första handelsdag i SenzaGens aktier på Nasdaq First North i Stockholm

Handeln i SenzaGen AB:s (publ) aktier inleddes idag på Nasdaq First North i Stockholm under kortnamnet ”SENZA” med ISIN kod SE SE0010219626.

SenzaGen AB (publ) (”SenzaGen” eller ”Bolaget”) meddelar att handeln i Bolagets aktier inleddes idag på Nasdaq First North. Erbjudandet i SenzaGen inför noteringen blev som tidigare meddelats kraftigt övertecknad.

"Vi är väldigt glada över att notera oss på Nasdaq First North och vi är stolta över den support vi fått från investerare som har litat på oss och följer med på vår resa som ett noterat bolag. Noteringen och tillskottet av kapital accelererar vår utveckling av SenzaGen till att erbjuda den nya globala industristandarden av djurfria tester till samhället”, säger SenzaGens VD Anki Malmborg Hager.

För mer information, kontakta:

Email: anki.malmborg.hager@senzagen.com

Telefon:  0768-284822

Genom att analysera 200 respektive 389 markörer beroende på test, genererar GARD stora mängder data och levererar resultat med upp till 90 % precision. Detta kan jämföras med den gyllene standarden som är djurtester på möss som har endast 70-75% precision. SenzaGens test har därtill förmågan att mäta potensen (styrkan) av en substans och kan därmed avgöra till vilken grad en substans orsakar allergi.

SenzaGen gör det möjligt att ersätta djurförsök med genetiska tester i provrör för att bedöma om de kemikalier vi kommer i kontakt med i vår vardag är allergiframkallande. Det kan till exempel handla om kosmetika, läkemedel, livsmedel och färgämnen. Bolagets patentskyddade tester är de mest tillförlitliga på marknaden och ger mer information än traditionella utvärderingsmetoder. Testerna säljs i egen regi i Sverige och USA, och genom partners i flera andra länder. De närmaste åren kommer bolaget expandera geografiskt, knyta till sig fler distributionspartners och lansera nya, unika tester. SenzaGen har sitt

huvudkontor i Lund och dotterbolag i San Francisco, USA. För mer information, besök

www.senzagen.com.

SenzaGen är listat på Nasdaq Stockholm First North (ticker: SENZA). FNCA är bolagets Certified Adviser. Mer information om SenzaGen finns att tillgå via http://www.senzagen.com.