SenzaGen stärker sitt varumärke med ny logga och grafisk profil

- Vi vill ha en logga och en grafisk profil som bygger vår identitet, stärker varumärket och matchar kvaliteten på våra produkter. Vi har samarbetet med design och kommunikationsbyrån ID kommunikation i Malmö för att hitta vårt uttryck som ett startskott i expansionen av bolaget, säger Hanna Frykman marknadskoordinator och kommunikationschef på SenzaGen.

SenzaGen utvecklar och genomför djurfria allergitester av kemikalier och proteiner för framförallt kosmetika- och läkemedelsbranschen. Potentialen är stor och vi vill att den grafiska profilen ska spegla att vi är pålitliga, högteknologiska, forskaranknutna och nytänkande. Implementeringen har skett stegvis och vi kommer att utveckla ny hemsida och ytterligare grafiskt material i framtiden.

-Sedan jag började på SenzaGen har min uppgift varit bygga upp vår marknadsföring och säljavdelning har det varit en prioritet att hitta en grafisk profil och logga som visar det vi står för, säger Hanna Frykman.