SenzaGen vinner DI:s Gasellsprång – mest lovande att bli Supergasell inom 5 år

På onsdagskvällen stod SenzaGen som vinnare i DI:s Gasellsprånget i den nationella finalen i Göteborg.Inledningsvis stod det mellan DigiExam och SenzaGen, men efter en tuff utfrågning och publikomröstning stod det klart att SenzaGen hade störst marknadspotential och möjlighet att ta det största språnget.

-SenzaGen har fantastiska framtidsmöjligheter i en ny och växande global marknad. Vi har arbetat riktigt hårt och det känns extra glädjande att vi nu får denna uppmärksamhet. Vi ser ett ökat intresse för vår teknologi och jag är säker på att denna utmärkelse kommer att leda till fler och spännande affärsmöjligheter i Europa och globalt, säger Anki Malmborg Hager, VD på SenzaGen.

Om Gasellsprånget

Gasellsprånget är en tävling för tillväxtbolag anordnad av Dagens Industri. Den genomförs i olika regionala deltävlingar, Två av delvinnarna gör upp i en nationell final.

"I valet av finalister till Gasellsprånget 2016 utsåg juryn de företag som de utifrån analys och presentation på scen bedömde ha bästa möjligheter att bli Supergasell inom en 5 års period".

Anki Malmborg Hager,
VD, SenzaGen AB