Uppsala, 4 juli 2016. Nu lanserar vi vår nya hemsida!

Vänner, Senzime har nu ett nytt fräscht utseende på webben – besök oss och läs om vår banbrytande teknik. Nu är den äntligen här. Den nya hemsidan för Senzime AB: www.senzime.com Välkommen till vår nya hemsida. Nu har vi bytt utseende och förbättrat vår hemsida. Den skiljer sig utseendemässigt från vår förra sajt och vi har förbättrat både innehåll och layout.Vi har givit vår webbplats ett nytt ansikte som följer vår grafiska profil och som förhoppningsvis ska ge besökare en enklare överblick över all information som vi vill förmedla.För ytterligare information, vänligen kontakta:Lena Söderström, VD för Senzime ABTel: 0708-16 39 12, e-post: lena.soderstrom@senzime.comTILL REDAKTÖRERNAOm SenzimeSenzime utvecklar unika medicintekniska lösningar som gör det möjligt att följa patienters biokemiska och fysiologiska processer inför, under och efter operation. I portföljen ingår patientnära system som möjliggör automatiserad och kontinuerlig mätning av livskritiska ämnen som glukos och laktat i blod och vävnader samt system för att monitorera patienter som undergår narkos. Lösningarna syftar till att säkerställa maximal patientnytta, minska komplikationer i samband med operationer och minska vårdkostnader. Senzime verkar på växande marknader som idag enbart i Europa och USA värderas till över 10 miljarder SEK. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget (ATORG: SEZI) . www.senzime.com