Valberedning i Senzime inför årsstämman 2021

Pressmeddelande: Uppsala, den 4 november 2020. I enlighet med beslut vid årsstämman för Senzime AB (publ) den 14 maj 2020, har de till röstetalet tre största aktieägarna den 1 september 2020 utsett en valberedning inför årsstämman 2021.

De tre till röstetalet största ägarna (med hänsyn tagen till ägargrupperingar) per den 1 september 2020 är Adam Dahlberg med familj, AB Segulah och Handelsbanken Fonder. Dessa har utsett varsin ledamot, enligt nedan, att tillsammans med styrelsens ordförande utgöra Senzimes valberedning.

• Adam Dahlberg (ordförande)
  • Lennart Kalén, AB Segulah
  • Malin Björkmo, Handelsbanken Fonder
  • Philip Siberg, styrelsens ordförande i Senzime AB (publ)

De aktieägare som utsett ledamöter till valberedningen representerar tillsammans cirka 30 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det via e-post till valberedning@senzime.com.

Philip Siberg, styrelsens ordförande

Tel: +46 70 790 67 34 philip.siberg@senzime.com

Pia Renaudin, verkställande direktör

Tel: +46 70-813 34 17, e-post: pia.renaudin@senzime.com