SEPHORA ÖPPNAR BUTIK I GÖTEBORG SOMMAREN 2015

Report this content

Den internationella skönhetskedjan Sephora expanderar i Sverige och öppnar nu sin första butik i Göteborg. Butiken slår upp sina portar på Kungsgatan 65 - ett centralt läge när det kommer till shopping.  Sephora har sedan tidigare ett antal butiker i Stockholm samt en i Malmö.

Den nya butiken kommer att fyllas med produkter från Sephoras eget märke, exklusiva märken såsom Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Nars, Marc Jacobs Beauty, Too Faced med flera samt Benefit BrowBar Beauty Lounge och Sephoras egen Beauty Bar. Utöver dessa kommer även selektiva märken inom makeup-, hudvård- och doftkategorin att finnas tillgängligt för Göteborgs konsumenter.

Sephoras koncept bygger på att ge kunderna friheten till att röra sig fritt i butiken för att prova, känna, dofta och utforska. När du kliver in i en Sephora butik i dag, möts du av en sensuell, spännande och underhållande värld. Försäljare har ersatts av skönhetsrådgivare för att ge råd, komma med idéer samt erbjuda en unik miljö för experiment och lärande. En plats för att hitta sin egna unika skönhet.

Presskontakt Sephora : GK Lifestyle-Lisen Lundgren

lisen.lundgren@gknordic.com 070-974 04 60

Varumärken på Sephora Kungsgatan 65

*Exklusiva märken (säljs endast hos Sephora) Makeup Hudvård Parfym

Om Sephora

1969 öppnar Dominique Mandonnaud sitt första parfymeri i Limoges. Tack vare det helt nya konceptet med självbetjäning tillåts kunderna att titta, känna, dofta och testa produkterna. 1994 lanseras Made in Sephora och succén är given. Den numera ikoniska badserien kommer i regnbågens alla färger och kollektionen med läppstift i 365 olika nyanser, gör det möjligt för kvinnor att ändra look efter tillfälle och humör. Elegans, lycka och frihet genomsyrar alla Sephoras kollektioner.

1996 öppnar Sephora världens största skönhetsbutik på Champs-Élysées i Paris. Året därpå ingår Sephora i Franska LVMH- (Moët Hennessy Louis Vuitton) gruppen, världsledande inom segmentet lyxprodukter. Sedan 1996, med öppningen av butiken på Champs Elysées, har Sephora varit huvudaktör inom skönhetsvärlden genom att introducera ett nytt sätt att låta skönhet andas lyx, förförelse samt att uttrycka den finaste ”joie de vivre”.

2012 öppnas den första Nordiska Sephorabutiken i Köpenhamn, Danmark. Efter lanseringen i Köpenhamn har det hunnit bli ytterligare en dansk butik och fyra svenska butiker i Stockholm och Malmö. Härnäst är det Göteborg och butiken på Kungsgatan 65 som öppnar under sommaren 2015.