Anders Blomberg är ny tillförordnad vd på Sergel Kredittjänster

Anders Blomberg har utsetts till tillförordnad vd på Sergel Kredittjänster AB i Sverige.  Han kommer närmast från en tjänst som vd för Crane AB.

Anders har gedigen erfarenhet från att leda och utveckla verksamheter, nu senast som vd på Crane AB. Anders har även under flera år arbetat i olika linjeroller med industriansvar som konsult på Accenture.I samband med att Anders tillträder återgår Legres vd Isak Åsbrink, som under en period även axlat rollen som interims-vd för Sergel Kredittjänster, till att fokusera på vd-rollen i Legres.

- Vi ser mycket fram emot att Anders börjar hos oss. Hans ledaregenskaper och erfarenhet från större förändringsprojekt i kombination med ett starkt försäljningsfokus gör att han passar mycket väl in i rollen som vd för Sergel Kredittjänster, säger Isak Åsbrink, vd på Legres.

Fakta om Legres AB (publ)

Legres AB (publ) är moderbolag för Sergelbolagen i Norden. Koncernen har cirka 410 medarbetare och består av Sergel Kredittjänster AB i Sverige, Sergel Oy i Finland, Sergel Norge AS och Sergel A/S i Danmark. Sergel erbjuder kredit-, inkasso- och reskontratjänster samt betal- och meddelandetjänster.

För ytterligare information kontakta:
Isak Åsbrink vd, +46704440047,
isak.asbrink@sergel.com