Sergel Connect dubblar omsättning och sätter nya rekord varje månad!

Under torsdagen mötte Sergel Kredittjänster, där Sergel Connect ingår, kunder för att med glimten i ögat tala om den nakna sanningen om kreditbranschen. Flera viktiga utmaningar belystes, inte minst hur man under alla år varit nöjda med ett snittbetyg på 1,5 av 5 från gäldenärerna. Men viktigare är kanske avsaknaden av individualiserade processer och bemötande i inkassohanteringen. Mötet lyfte även fram andra viktiga trender som en enorm ökning av antal sms som drivs av en förflyttning mot e-handel. Den ökade e-handeln ställer större krav på kreditmarknaden och kommunikationen däromkring, vilket gjort att Sergel Connect dubblerat sin omsättning sedan förra året.

Det var många viktiga områden som belystes på Sergels frukostmöte på Fotografiska. Ett möte som Sergel efter pandemirestriktioner nu ska bli ett viktigt återkommande inslag i verksamheten under nästa år.

Vi tror på att utmana oss själva, kreditbranschen och att göra det i dialog med kunderna. Därför är mötet otroligt viktigt, säger Christian Hagegård, marknadschef på Sergel Kredittjänster.

En nyhet som presenterades var att Sergel Connect, som är en del av Sergel Kredittjänster, dubblerat sin omsättning jämfört med förra året och ser en stark ökning av antal sända SMS, särskilt nu under Black Week och julhandeln. Sergel Connect erbjuder meddelandetjänster via sms och mobila betallösningar som betalning på telefonräkning och mobil faktura.

Även Sergel Kredittjänster går starkt och har under årets 10 första månader vuxit med 80% inom kredithanteringsbenet.