Sergel Connect på plats under Wholesale World Congress 2024

I september deltog Sergel Connect på Wholesale World Congress (WWC) i Madrid, där vi mötte kunder och A2P-leverantörer. WWC är ett av de mest ansedda evenemangen inom SMS-tjänster och samlade över 1 300 deltagare från 500 företag, vilket gav en unik möjlighet att nätverka och etablera affärsrelationer inom en dynamisk och ständigt växande industri.

För Sergel Connect var deltagandet särskilt givande. Utöver möten med befintliga och potentiella kunder fick vi en fördjupad förståelse av de senaste trenderna och utmaningarna i messaging-branschen. Diskussionerna kretsade främst kring två centrala teman: pris och framför allt mer fokus på kvalitet än vad vi sett tidigare i branschen. Marknaden förändras snabbt, och kraven på både prisvärda och pålitliga leveranser ökar ständigt.

Utmaningar i en föränderlig marknad
En viktig fråga som diskuterades på årets kongress var hur operatörernas ökande kostnader påverkar tjänsteleverantörer och kunder. Medan priset fortfarande spelar en avgörande roll, blir kraven på leveranssäkerhet och tillförlitlighet allt viktigare. Vissa leverantörer väljer att kompromissa med kvaliteten för att hålla nere kostnaderna, men Sergel Connect fortsätter att sätta en hög standard och leverera stabila tjänster utan att tumma på kvaliteten.

Kvalitet: alltid i fokus
För Sergel Connect har kvalitet alltid varit en självklarhet. Det handlar inte bara om att skydda mot spam och bedrägerier, utan också om att säkerställa att varje SMS når mottagaren snabbt och korrekt. Detta är inget nytt för oss – vi har länge haft som mål att våra kunders meddelanden ska levereras pålitligt och i tid. I en bransch där varje meddelande är viktigt, handlar kvalitet om mer än bara teknik – det handlar om förtroende.

Sergel Connects långsiktiga kvalitetsarbete
Trots marknadens förändringar har Sergel Connect fortsatt att ligga steget före genom att hålla fast vid vår långsiktiga strategi för kvalitet. Vi arbetar proaktivt och säkerställer att våra lösningar alltid möter de höga krav våra kunder ställer. Genom att vara lyhörda för kundernas behov driver vi vår utveckling framåt och anpassar våra tjänster utifrån deras specifika önskemål, snarare än vad vi själva tror är lämpligt. Med kontinuerlig utveckling och förbättring av våra tjänster kan vi säkerställa pålitliga leveranser och högsta möjliga standard.

För oss har kvalitet alltid varit mer än en trend – det är grunden för allt vi gör. Våra kunder kan vara säkra på att vi fortsätter att erbjuda en stabil och säker infrastruktur för deras kommunikation, där varje meddelande når sin destination som förväntat.

Med många av årets utmaningar bakom oss ser vi fram emot att fortsätta leverera pålitliga och högkvalitativa tjänster. Sergel Connect kommer fortsatt stå för kvalitet och tillförlitlighet, och vi är redo att möta framtidens krav med samma höga standard som alltid.

Christian Hagegård
Head of Marketing
christian.hagegard@sergel.com
+46 76-141 21 05

Fakta om Sergel

Sergel Kredittjänster grundades 1988 och är idag en av de ledande leverantörerna av kredit- och inkassotjänster i Sverige. Verksamhetsområdena inkluderar kreditbeslutshantering, fakturaadministration och inkasso. Det största affärsområdet är inkasso, men företaget är även en av Sveriges största leverantörer av SMS-tjänster.

Taggar: