Ikanobanken väljer Sergel som inkassopartner

Report this content

Sergel Kredittjänster kommer från november hantera alla Ikanobankens inkassoärenden. Även långtidsbevakning ingår i uppdraget. – Vi har målmedvetet satsat på anpassade betallösningar för stora företag. Det är mycket glädjande att Ikanobanken som branschledande nischbank valt vårt erbjudande, säger Magnus Melberg, VD Sergel Kredittjänster.

Parterna har undertecknat ett 5-årigt avtal som innebär att Ikanobanken outsourcar sin inkassohantering till Sergel. Sergel tar i och med överenskommelsen även över pågående ärenden hos nuvarande leverantör. Ikanobankens affärsidé är att ”genom att vara enkla, kloka och nytänkande erbjuda både förmånliga banktjänster till många människor och anpassade säljstödjande tjänster som utvecklar våra partners”. – En värdegrund som stämmer väl överens med Sergels inställning till sina kunder och affärer säger Magnus Melberg. Ikanobanken har två affärsområden, Bank och Partner. Affärsområdet Bank riktar sig till privatpersoner med olika typer av banktjänster, medan affärsområdet Partner riktar sig till företag inom handeln. Ikanobanken erbjuder där bland annat kreditkortshantering. På partnerlistan finns företag som Audi och Lindex. Den totala utlåningsvolymen är 4,5 miljarder kronor (2004). – För att fortsätta Ikanobankens starka expansion krävs ett hårt fokus på bankens kärnverksamhet och att vi omger oss med professionella samarbetspartners. Sergel är en av dessa samarbetspartners som kan komplettera oss på bästa sätt. Det känns mycket tillfredsställande att nu ha slutit ett lönsamt avtal med Sergel; en partner som uppvisar stor professionalism i kombination med ett brinnande engagemang, säger Eva Engdahl, VD för Ikanobanken.".