Sergel blir inkassoleverantör åt Posten

Report this content

Sergel har fått uppdraget att fungera som Posten Sverige ABs inkassoleverantör från och med mars 2005.

– Det här är en viktig affär för oss på flera sätt, den är stor i volym och så är Posten naturligtvis en kund vi gärna vill ha. Posten har höga krav på sina leverantörer och det känns mycket bra att de väljer oss, säger Magnus Melberg, VD för Sergel. Samarbetet med Posten startar i mars 2005. Effektivitet är ett nyckelord när det gäller all inkassohantering. Både för den som ska ha betalt och för den som krävs på pengar. Det handlar om att återvinna fordringar, utan att för den skull påverka relationen till kunden. Ett antal ärenden beror på rent slarv av den som inte betalat. Då är det bäst för alla inblandade att det hela löses snabbt och med ett minimum av administration. – Andra ärenden kräver en helt annan insats. Det gäller att så tidigt som möjligt i processen avgöra vilken typ av ärende det egentligen är. Handlar det om slarv, tillfällig oförmåga att betala eller finns det andra bakomliggande skäl, säger Magnus Melberg.