Camilla Heyman utses till ny CFO i Serneke Group

Serneke Group har rekryterat Camilla Heyman till ny CFO och medlem i koncernledningen. Hon tillträder tjänsten senast i mars 2016.

Camilla Heyman kommer närmast från koncernledningen i Platzer där hon varit ekonomichef sedan 2013. Innan hon kom till Platzer var hon bland annat divisionscontroller på Peab.

– Vi är väldigt glada att få med Camilla i laget. Flera inom bolaget känner väl till hennes branschkompetens och både hennes kunnande samt personlighet kommer att bidra positivt till vår fortsatta utveckling, säger Ola Serneke, VD för Serneke Group.

– Jag har följt Serneke under flera år och är imponerad av deras snabba utveckling mot att bli ett ledande entreprenad- och projektutvecklingsbolag. Det ska bli jättespännande att få vara med på Sernekes resa och bidra till att utveckla verksamheten. Jag ser fram emot att använda min erfarenhet från Platzer och Peab i mitt nya, spännande uppdrag, säger Camilla Heyman.

Ola Serneke, VD Serneke Group
Tel: +46 706 24 39 90
ola.serneke@serneke.se

Ingrid Östhols, Investor Relations
Tel: +46 721 810867
ingrid.osthols@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 700 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.