Förtydligande angående Karlatornet

Med anledning av ett uttalande av Sernekes koncern-VD Ola Serneke den 24 november vill bolaget förtydliga aktuell status i den pågående processen med att slutföra en affär och säkra finansiering för projekt Karlatornet.

Som tidigare kommunicerats, senast i delårsrapport för kvartal tre 2020, pågår ett intensivt arbete med att slutföra en affär. Detta har resulterat i att diskussioner sedan en tid förs med en tilltänkt partner. Om dessa diskussioner resulterar i ett ingånget avtal kommer detta att kommuniceras i ett pressmeddelande.

För mer information:

Michael Berglin, Vice VD Serneke Group AB
michael.berglin@serneke.se

Johan Live, kommunikationschef Serneke Sverige AB
Tel: +46  768 68 11 37

Denna information är sådan information som Serneke är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 november 2020, kl. 19.15 CET.

Serneke är en växande koncern verksam inom entreprenad och projektutveckling. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter omkring 6,7 miljarder kronor och cirka 1 200 anställda organiserade i tre affärsområden: Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare. Bolagets svenska verksamhet är rikstäckande och organiserad i fem regioner, Syd, Väst, Öst, Mitt och Norr med huvudkontor i Göteborg. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se