Kvarteret Järneken klart för inflyttning

Vid Nissastrand i centrala Halmstad har Serneke byggt 51 smålägenheter av industriell karaktär i kvarteret Järneken. Projektet blev klart i förra veckan och är det andra uppdraget som Serneke färdigställt för Halmstads Fastighets AB (HFAB) inom loppet av ett år.

Byggnationen av kvarteret Järneken påbörjades i början av 2015 och i mitten av mars i år var det dags för slutbesiktning.
- Projektet har gått bra och vi har fått bästa möjliga respons från besiktningsmannen. Under projektets gång har vi har haft ett väl fungerande samarbete med beställaren HFAB som gett oss bra förutsättningar för ett lyckat slutresultat, säger Viktor Nagenius, arbetschef på Serneke.

Kvarteret Järneken har, precis som tidigare färdigställda kvarteret Jordmånen, haft högt ställda kvalitetskrav.
- Utmaningen i projektet har givetvis varit att upprätthålla samma höga kvalitet som vi uppnått i tidigare projekt. Men vi har följt samma modell som innan och har med rätt kompetens, bemanning och kommunikation med beställaren lyckats bra även med detta projekt, säger Viktor Nagenius.

Serneke fortsätter nu med ett tredje projekt för HFAB. Just nu pågår arbetet med 179 lägenheter i kvarteret Borgen som ska stå klara i början av 2018.

Viktor Nagenius, Arbetschef
viktor.nagenius@serneke.se

Tomas Järund, Kommunikationschef
tomas.jarund@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 750 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för  ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god  fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.