Ny HR-chef till SERNEKE

Anna Glimdén är ny HR-chef på SERNEKE Group AB (f.d. SEFA AB). Anna kommer senast från PEAB och har arbetat med personalfrågor sedan 1996. – Det ska bli jättespännande. Det första jag ska göra är att lära känna organisationen ordentligt, berättar Anna Glimdén.

Anna är gymnasieingenjör i grunden inom bygg och anläggning. Efter studenten började hon sin yrkeskarriär som uppdragsledare och arbetade med grundförbättringar av hus. Efter ett antal år i branschen vidareutbildade sig Anna till personalvetare genom en treårig utbildning på Göteborgs universitet. Därefter arbetade hon med personalfrågor inom IT- och bemanningsbranschen och sedan 2004 har hon varit på PEAB.

Efter alla år i byggbranschen gick Anna i tankar om att byta inriktning och söka sig till en annan bransch. Då blev hon uppringd av SERNEKE och historien tog en annan riktning. – Jag pratade med Ola Serneke och Michael Berglin och såg vilka utmaningar som finns framöver. Nu ser jag verkligen fram emot det här nya uppdraget och många spännande utmaningar, förklarar Anna Glimdén.

Anna kommer nu att bli HR-chef inte bara för en organisation med 464 anställda utan också för en organisation under expansion. SERNEKE bildades 2002 och har sedan dess utvecklats till en av de största aktörerna inom branschen med en omsättning på drygt 1,1 miljarder kronor under 2013. Målsättningen är en notering på Stockholmsbörsen år 2015 och längre fram att satsa i USA, Östeuropa och Mellanöstern.

För mer information:
Ola Serneke, VD SERNEKE, 0706-24 39 90
Anna Glimdén, Personalchef SERNEKE, 0704-31 51 85

SERNEKE är en koncern en bygg- och anläggningskoncern med tillhörande projektutveckling. Bolaget startades 2002 och är redan en av Sveriges största byggkoncerner.

SERNEKE har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Alingsås, Varberg, Borås, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.

Läs mer på www.serneke.se