Nytt partneringprojekt för Serneke i Trollhättan

I början av april överlämnade Serneke Innovatumhallen i Trollhättan till Trollhättans Tomt efter ett lyckat partneringsamarbete. Nu ska bolaget genom en partneringentreprenad med PARE Kronhjorten bygga en ny Coop-butik på orten. Projektet är värt cirka 60 miljoner kronor.

Projektet inkluderar nyproduktion av en cirka 4000 kvadratmeter stor byggnad för Coop-butik samt kompletterande verksamheter. I anslutning till byggnaden ska det även anläggas parkeringsytor. Beställare är Coop Väst via PARE Kronhjorten.

– Projektet görs i tät samverkan med Coop för att försöka optimera så mycket det går kring lösningar, både produktionsmässigt och driftsmässigt, säger Christer Larsson, arbetschef på Serneke.

Den nya butiken byggs utmed riksväg 45 vid Gärdhemsrondellen. Byggstart är i maj i år och projektet beräknas vara färdigställt i september 2017.

– Vi hade ett gott samarbete med Serneke vid etableringen av Coop Extra i Älvängen och ser fram emot en lyckad fortsättning i det här projektet, säger Philip Crosby, Fastighetschef Coop Väst.

Christer Larsson, Arbetschef
christer.larsson@serneke.se

Philip Crosby, Fastighetschef Coop Väst
Tel: +46 10 747 00 02
philip.crosby@coopvast.se

Tomas Järund, Kommunikationschef
tomas.jarund@serneke.se

Ingrid Östhols, Investor Relations
Tel: +46 721 810867
ingrid.osthols@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 750 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.