SEFA bygger i Göteborgs nya stadsdel

SEFA Byggnads bygger 92 hyreslägenheter åt Bostadsbolaget i Göteborgs nya stadsdel Kvillebäcken.

Göteborgs nya stadsdel, Kvillebäcken, ligger endast 6 minuter från Göteborgs centrum. Bostadsområdet är under uppbyggnad och kommer sammanlagt innefatta 2000 nya lägenheter.

I detta område har SEFA Byggnads AB fått förtroendet av Göteborgs Stads Bostadsaktiebolag (Bostadsbolaget) att på totalentreprenad uppföra Kv. Gräslöken bestående av 92 st hyreslägenheter fördelat på tre huskroppar. Byggnationen påbörjas under vår/sommar 2012 och avtalssumman är drygt 100 miljoner.

För projektet gäller Fastighetskontorets program för miljöanpassat byggande i Göteborg. Byggnaden skall minst uppfylla klass Silver i miljöklassningssystem Miljöbyggnad.

Kontaktpersoner:
AC, Daniel Åstenius, daniel@sefa.se