SEFA Byggnads är det 8:e snabbast växande företaget i Sverige

SEFA Byggnads AB hamnade på 8:e plats på AHRENS & PARTNERS lista över Sveriges snabbast växande företag. Detta innebär att SEFA Byggnads hamnade på samma plats för andra året i rad.

AHRENS & PARTNERS tillväxtlista görs för att lyfta fram företag i Sverige som växer snabbt och länge samt skapar jobb och bidrar till näringslivets förnyelse. Därför är det hårda kriterier på både tillväxt, storlek och lönsamhet. Bland annat måste företaget ha funnits i minst sju år, ha en genomsnittlig organisk omsättningstillväxt över sex år på minst 25 procent, lönsamt de senaste 2 åren, över 60 anställda, omsättning över 60 miljoner m.m.

SEFA Byggnads har för andra året i rad hamnat på 8:e plats. Siffrorna som tagit företaget till denna hedersvärda placering är en 53.15 procentig tillväxt till en omsättning på 912 163 miljoner kr. SEFA startades 2002 av Ola Serneke och har under sina drygt 10 år ökat till 180 st anställda.

För mer information gå in på www.snabbvaxarna.se

SEFA är en koncern inom bygg, anläggning, fastighetutveckling och delar av industrisektorn. Bolaget startades 2002 och är redan en av Sveriges största byggkoncerner.

SEFA har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Alingsås, Varberg, Borås, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.
Under 2013 beräknas SEFA omsätta ca 1,5 miljarder kronor.

Läs mer på www.sefa.se