SEFA byter till grön energi

SEFA har tecknat elavtal med Wallenstam NaturEnergi. Avtalet omfattar hela SEFA koncernen och är ytterligare ett led i SEFAs miljöarbete.

Inom SEFA koncernen pågår ett ständigt miljöarbete. Bolaget har som mål att minimera miljöpåverkan och minska energiförbrukningen i alla led inom organisationen.
Genom att teckna elavtal med Wallenstam NaturEnergi AB så kommer hela förbrukningen vara grön el.

- Miljön är något som engagerar oss på SEFA och vi är väldigt glada att teckna detta avtal tillsammans med Wallenstam, säger Ola Serneke, VD för SEFA.

Wallenstam har ca 50 vindkraftverk placerade över hela landet. Verken producerar egen el som motsvarar mängden som Wallenstams kunder förbrukar på årsbasis.

- Wallenstam är det enda fastighetsbolag i Sverige som är självförsörjande på förnybar el för egen och kunders räkning. Vi har en stabil produktionsvolym och välkomnar SEFA bland våra nya kunder. Det är väldigt positivt att allt fler företag ser vikten av ett miljövänligt alternativ för sin elförbrukning, säger Karin Mizgalski, säljchef på Wallenstam NaturEnergi AB.

För mer information:

Tomas Järund
Marknadsansvarig
SEFA AB
tomas.jarund@sefa.se

Karin Mizgalski
Säljchef
Wallenstam NaturEnergi AB
karin.mizgalski@wallenstam.se

SEFA är en koncern verksam inom bygg, anläggning, fastighet och industri. Bolaget startades 2002 och är redan en utav av Sveriges största byggkoncerner.  SEFA är under ständig utveckling och har de senaste åren varit bland de snabbast växande företagen i Sverige. Läs mer på www.sefa.se