SEFA förstärker sitt arbetslag

SEFA gör ytterligare en tung rekrytering genom Fredrik Lindh. Fredrik förstärker SEFAs arbetslag inom projektutveckling och kommer jobba med prestigeprojekt som Änglagården och Karlavagnsplatsen.

Att få jobba inom ett ungt och drivet förtetag med korta beslutsvägar är något som tilltalade mig. Jag ser fram emot de utmanande uppgifter som väntar kring SEFAs egenutvecklade projekt, säger Fredrik Lindh.

Fredrik kommer senast från Skanska där han har jobbat 17 år, senast som projektchef i Göteborgområdet.

Fredrik kommer ansvara för SEFAs två största projekt; Änglagården och Karlavagnsplatsen. Änglagården, med budget på 700 miljoner, kommer bli Sveriges största multisportanläggning med bland annat en skidsal med 1 km skidspår. Vid Karlavagnsplatsen i Göteborg planeras det att upprättas en av Sveriges högsta byggnader.

För ytterligare information kontakta:
Ola Serneke, VD SEFA AB
Ola.Serneke@sefa.se

SEFA är en koncern inom bygg, anläggning, fastighet och industri. Bolaget startades 2002 och är redan en utav Sveriges största byggkoncerner.  SEFA har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Borås, Alingsås, Varberg, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.

Under 2012 omsatte SEFA ca 1,1 miljarder kronor.

Läs mer på www.sefa.se