SEFA förverkligar köpcentrumet Älvängen.

SEFA satsar närmare 100 miljoner kronor för att bygga Handelsplats Älvängen. Centrumbyggnaden kommer vara 8 400 kvm med 400 parkeringsplatser där COOP blir den största hyresgästen. SEFA Byggnads står för totalentreprenaden.

– Här finns möjligheterna och det har jag hävdat länge. Vi har letat projekt i mellan Göteborg och Trollhättan, då vi ser en stor potential med anledning av den gigantiska utbyggnad av både motorväg och järnväg som staten nu genomför. Älvängen står också inför en stor expansion med nya bostäder. Underlaget kommer att växa lokalt, men läget vid E45 gör också att vi kommer att locka många kunder från vägen, säger Ola Serneke, VD SEFA .

Förutom COOP kommer byggnaden inrymma butik, gym, restaurang, cafe, optiker, apotek, körskola, mäklare, sportaffär mm.
Arkitekt för projektet är Björn Hellenius, Tecknarstudion, som har utgått från SEFAs vision om att skapa en handelsplats med tydlig själ och identitet.

Kontaktperson för projektet är Christoffer Andersson, christoffer.andersson@sefa.se. Byggstarten sker i juni 2012 och köpcentrat väntas öppnas i oktober 2013.

SEFA, expansiv koncern inom bygg, industri, fastighet och industri. Läs mer på www.sefa.se