SEFA ny byggaktör i Halmstad

SEFA Byggnads har fått det ärofyllda uppdraget att bygga 154 nya hyreslägenheter åt HFAB i centrala Halmstad.

Vid Nissastrand i centrala Halmstad ska Halmstad Fastighetsbolag, HFAB, uppföra kvarteret Jordmånen innehållande 154 nya hyreslägenheter. Fokus i projektet har hela tiden legat på ett utförande med hög kvalitet inom bestämda ekonomiska ramar. För att granska projektets kvaliteter har HFAB haft en jury till sin hjälp bestående av bl. a arkitekten Gert Wingårdh och inredningsdesignern Åsa Gessle.

SEFA Byggnads vann upphandlingen och är således totalentreprenören som bygger kvarteret Jordmånen. SEFA blir i och med detta en ny aktör i Halmstad.
– Vi är oerhört glada att bli en aktör även i Halmstad och speciellt med ett sådant prestigeprojekt som detta. SEFAs kärnvärden är att vara kostnadsmedvetna och leverera kvalité, något som går hand i hand med detta projekt, säger Ola Serneke, VD SEFA Byggnads AB.

Byggstart är planerad till hösten 2012 och den totala kontraktssumman kommer att uppgå till ca 210 Mkr.

SEFA är en expansiv koncern inom bygg, industri, fastighet och industri. Läs mer på www.sefa.se