Serneke Bygg rekryterar ny regionchef i väst

Shahroz Sahba blir ny regionchef i Sernekes affärsområde Bygg. Han kommer närmast från jobbet som affärschef på NCC och får nu ansvara för Sernekes byggverksamhet i Västsverige.

– Vi ser en positiv utveckling av marknaden i region Väst med Göteborg i spetsen. Jag ser fram emot att tillsammans med nya kollegor kunna leverera de mål och resultat som förväntas av oss. En viktig anledning till att jag valt min nya arbetsgivare är Sernekes vision. Jag vill vara med på den resan och påverka vägen dit, säger Shahroz Sahba.

Shahroz har en 14 år lång karriär inom NCC bakom sig, de senaste sju åren som affärschef med plats i avdelningsledningen för NCC Building Väst. Innan dess var han också projektchef i cirka fem år. I sin nya regionchefsroll blir han ansvarig för resultat, måluppfyllelse och personal i Serneke Bygg region Väst, som rent geografisk omfattar Västra Götalandsregionen samt Jönköping.

– Det känns väldigt tillfredsställande att få in Shahroz i rollen som regionchef och även i ledningsgruppen för Serneke Bygg på riksplanet. Stort fokus kommer läggas på att bygga organisationen vidare samt utöka vår nuvarande kund- och projektbas i regionen, säger Daniel Åstenius, VD för Serneke Bygg.

Shahroz Sahba tillträder tjänsten som regionchef för Serneke Bygg Väst i mars 2019.

Daniel Åstenius, VD Serneke Bygg
daniel.astenius@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på omkring 6 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Eskilstuna, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.se