Serneke bygger 69 lägenheter i Lidköping

Serneke Sverige AB har skrivit avtal med AB Bostäder i Lidköping om att bygga 69 hyresrätter. Ordern är värd cirka 105 miljoner kronor.

De 69 bostäderna i kvarteret Spettet i Lidköping byggs i varierande storlekar från 1 till 5 rum och kök. Bostäderna byggs i en lugn miljö med närhet till natur, badplatser och service, vilket ger de boende möjlighet att njuta av en aktiv och bekväm livsstil.

– Vi gläds åt att få bygga lägenheter igen efter en tid där bostadsprojekten varit färre på grund av konjunkturen. Att Bostäder i Lidköping satsar på att bygga välbehövliga bostäder är viktigt och vi ser fram emot att återigen få utföra ett projekt åt dem, säger Patrik Sjögren, arbetschef på Serneke Sverige.

– Detta projekt markerar ett viktigt steg i vår vision om att utveckla bostäder som kombinerar modern design med hållbarhet och livskvalitet, säger Peter Johansson, tillförordnad VD på AB Bostäder i Lidköping.

Byggstarten är planerad till vintern 2024, och de första inflyttningarna kommer att ske sommaren 2026.

Patrik Sjögren, arbetschef Serneke Sverige AB

patrik.sjogren@serneke.se

Johan Live, kommunikationschef Serneke Sverige AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke har ett heltäckande erbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Koncernen grundades 2002 och har intäkter omkring 8 miljarder kronor och cirka 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Serneke bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg. Sedan juni 2023 ingår Serneke i Doxa-koncernen.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se