Serneke bygger i centrala Varberg

Den nya fastigheten på Håstens torg i centrala Varberg ska innehålla 43 bostäder och två butikslokaler. Lägenheterna kommer i huvudsak att bestå av trygghetsbostäder samt LSS-bostäder.

- Eftersom bostäder är en bristvara i Varberg idag känns ett tillskott på drygt fyrtio hyresbostäder som mycket positivt. För Varbergs Bostad är det dessutom en viktig markering i vår förnyelse av Håsten som bostadsområde, säger Patrik Westin, Fastighetsutvecklingschef på Varbergs Bostad.

Huset byggs helt i prefabricerad betong och ska klara kraven för passivhus.
- Utmaningen i det här projektet ligger i att klara de högt ställda energikraven samt allt som följer med byggnation av trygghetsboende, säger Peter Andersson, arbetschef Serneke.

Byggstart sker till hösten och projektet ska vara klart i augusti 2016.

Peter Andersson, arbetschef, tfn: 0704 - 31 51 17
peter.andersson@serneke.se

Patrik Westin, Fastighetsutvecklingschef, Varbergs Bostad, tfn: 0340-69 75 00,
patrik.westin@varbergsbostad.se

Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling. Under de senaste åren har Serneke varit ett av Sveriges snabbast växande företag, mycket tack vare engagerad personal. Bolaget startades 2002 av Ola Serneke och är idag den största privatägda byggkoncernen i Sverige.

Serneke har huvudkontor i Göteborg med lokalkontor längs hela västkusten och i Stockholm. Kunder är främst kommuner, kommunala och statliga bolag, industri-och handelsföretag samt fastighetsbolag.

Läs mer på www.serneke.se